Ik ben opgegroeid op een varkensbedrijf waarbij mij de liefde en passie voor het boerenbedrijf met de paplepel is ingegoten. Inmiddels is het al meer dan 25 jaar geleden dat ik in de pluimveesector ben gerold. Wij hebben een scharrelbedrijf met 40.000 kippen in het mooie Haarle. Daarnaast zijn we een boerderijwinkel “Oans winkeltie” begonnen waar we eieren, varkens/rund en kippenvlees verkopen. Hier hebben we rechtstreeks contact met burgers. Onder invloed van vele organisaties is er intussen een vertekend beeld ontstaan van de agrarische sector. Samen met vele Mmmeggies proberen wij te werken aan een positief imago. Dat doen we onder meer door het vertellen van ons eigen verhaal en we laten zien hoe het werkelijk is in onze mooie pluimveesector. Als mensen precies weten waar ze aan toe zijn kunnen ze op basis van de juiste informatie hun eigen keuzes maken. Dat het NL ei een heerlijk en eerlijk ei is, en behoort tot de top van de wereld. Wat mij enorm stoort is dat er ondertussen nog steeds buitenlandse eieren geïmporteerd worden die onder heel andere omstandigheden worden gemaakt. “Level playing field” is hier ver te zoeken.

Naast dat de Mmmeggies op een enthousiaste, creatieve, originele wijze het NL ei promoten, zijn ze voor mij ook een inspiratiebron hoe zij werk, gezin en bedrijf combineren. De slogan, zij aan zij samen sterk voor het Nederlandse ei spreekt mij dan ook enorm aan.